HR ადამიანური რესურსების მართვა

სპიკერი

თეა გაგნიძე

2005 წლიდან იკავებდა ადამინისტრაციული დეპარტამენტის უფროსის თანამდებობას ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის საგანგებო სიტუაციების მართვის სააგენტოში.

2007 წელს არასამთავრობო ორგანიზაციებთან ერთად, მისი უშუალო ხელმძღვანელობით, შემუშავდა სტუდენტებისთვის განკუთვნილი პროექტი – ,,დასაქმდი დღეს“, რომელიც მოიცავდა  სტუდენტთა სწავლებასა და შემდგომში დასაქმებას.

2015 წლიდან დღემდე იკავებს კადრების სამსახურის უფროსის თანამდებობას ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის სსიპ ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტოში.

წლების განმავლობაში ჩართულია ადამიანური რესურსების მართვასთან დაკავშირებული ტრენინგ-პროგრამების შემუშავებასა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო პროცესებში.

HR ადამიანური რესურსების მართვა – კურსის აღწერა

HR ადამიანური რესურსების მართვის კურსის მიზანია მსმენელები გაეცნონ ორგანიზაციის ადამიანური რესურსების მართვის პოლიტიკის შემუშავებას, განვითარების სტრატეგიის განსაზღვრას, და ადამიანური რესურსების მართვის თანამედროვე პრაქტიკას.

HR ადამიანური რესურსების მართვის კურსი კომპლექსურად განიხილავს იმ ძირითად ასპექტებს, რომლებიც მნიშვნელოვანია თანამედროვე ორგანიზაციის ჩამოყალიბებისა და ეფექტური მართვისათვის. კურსი განკუთვნილია როგორც დამწყები, ასევე მოქმედი HR მენეჯერებისთვის.

კურსის განმავლობაში განიხილება ყველა ის ძირითდი პროცესი და კომპონენტი, რომლისგანაც თანამედროვე ადამიანური რესურსების მართვის სისტემა შედგება.

თეორიულ ნაწილთან ერთად, პრაქტიკული სავარჯიშოები დაეხმარება მსმენელებს  შეისწავლონ მენეჯერის პროფესიული საქმიანობისა და მათ წინაშე ყოველდღიურად წამოჭრილი პრობლემების ეფექტურად გადაჭრის გზები.

HR ადამიანური რესურსების მართვის კურსის თემატიკა:

  • ადამიანური რესურსების მართვის ფუნქციები;
  • ადამიანური რესურსების მართვის როლი და მნიშვნელობა ორგანიზაციაში:
  • შინაგანაწესი და ადმინისტრირება; (ორგანიზაციული პროცესების მართვა)
  • ორგანიზაციული სტრუქტურა; (ტიპები და მათი ფორმირება)
  • შრომის კოდექსი;
  • ორგანიზაციული კულტურა;
  • პერსონალის შერჩევის კრიტერიუმები, პროცესი, მიზანი და აყვანა;
  • მოტივაციის სისტემა,რეკრუტირება, ბენეფიტები;
  • თანამშრომლების შეფასება, შეფასების მეთოდები;
  • DISC (დისკის) ტიპოლოგია.

სწავლების ფორმა ინტერაქტიულია და ითვალისწინებს მსმენელების მაქსიმალურ ჩართულობას, ქეისების მომზადებას, დისკუსიებსა და როლურ თამაშებს სხვადასხვა თემაზე.

ლექცია 1

  • არმ (ადამიანური რესურსის მართვა) – საფუძვლები 
  • ადამიანური რესურსი –  კონცეფციის არსი და განმარტება
  • არმ ძირითადი მიმართულებები
  • ადამიანური რესურსების მართვა – პროცესის მიზანი და პრინციპები
  • თანამშრომელთა მოტივაციის სისტემები.

ლექცია 2

  • არმ – სამსახურის როლი და ფუნქციები
  • ორგანიზაციული სტრუქტურა –  ადამიანური რესურსების მართვის სამსახურის ძირითადი ფუნქციები
  • ორგანიზაციული კულტურის ჩამოყალიბების სტრატეგია
  • ადამიანური რესურსების მართვის სამსახურის წარმომადგენელთა საკვალიფიკაციო განათლება და სამსახურში თანამშრომელთა რაოდენობა
  • ადამიანური რესურსების მართვის სამსახურის მაკონტროლებელი რგოლი

ლექცია 3

  • დაგეგმვა/ორგანიზება
  • ორგანიზაციის/ადამიანური რესურსების მართვის სტრატეგიის დოკუმენტი
  • ორგანიზაციის მისიის ასახვა კონკრეტული სტრუქტურული ერთეულისა და თანამშრომლის ფუნქცია/მოვალეობებში
  • ორგანიზაციის ეტიკეტის, კომუნიკაციის სტანდარტების შემუშავება და დანერგვა
  • საშტატო ბიუჯეტი, კონტრაქტი და შინაგანაწესი
  • შრომის კოდექსი
  • შრომითი დავების გადწყვტის გზები და მეთოდები.

ლექცია 4

  •  არმ  რეკრუტმენტი – კადრების მოზიდვა, შერჩევა
  • რეკრუტმენტის ეტაპები და მეთოდები;
  • გასაუბრების სწორდ ჩატარების ტიპები და სტრატეგიები;
  • რეკრუტირების შიდა და გარე წყაროები
  • პერსონალის განვითარების სისტემის შემუშავება
  • სამუშაო პირობების უზრუნველყოფა
  • კრიზისული და სტრესული სიტუაციების დროს პერსონალის მართვა
  • ნდობითი ატმოსფეროს შექმნა გასაუბრებისთვის
  • კითხვების მომზადება ინტერვიუსთვის და ინტერვიუს ეტაპები
  • აპლიკანტების შესახებ მონაცემთა ბაზების ადმინისტრირება და ინფორმაციის დამუშავება

ლექცია 5

  • არმ – კადრების მოტივაცია, რეკრუტირება და ბენეფიტები
  • თანაშრომელთა მოტივაცია
  • შესრულებული სამუშაოს შეფასების სისტემის შემუშავება (დაკვირვება/ანკეტირება/შეფასება სამუშაო აღწერილობის მიხედვით)
  • დემოტივაციის ფაქტორები
  • კონსტრუქციულ-ინფორმაციული უკუკავშირი თანამშრომლებთან
  • მატერიალური და არამატერიალური კომპენსაცია
  • ანაზღაურება და წახალისება
  • გავრცელებული სახელფასო სისტემები და ბენეფიტები

ლექცია 6

  • არმ – ადმინისტრირება
  • ლიდერის ფუნქცია ადამიანური რესურსების მენეჯმენტში
  • ადამიანური რესურსების მენეჯმენტის როლი საზოგადოებასთან ურთიერთობაში
  • რეპორტინგი
  • DISC (დისკის) ტიპოლოგია
  • DISC-ის საფუძვლები და ისტორია და პრაქტიკა
  • ტიპოლოგიის გამოყენება რეკრუტმენტის პროცესში;
  • პროფაილინგი- სამუშაო პროფილების შექმნა სამსახურეობრივი ამოცანების გათვალისწინებით.

ლექცია 7

  • პრაქტიკის გაზიარება
  • სახელმწიფო სექტორში დასაქმებული ადამიანური რესურსების მართვის სამსახურის წარმატებული წარმომადგენლის გამოცდილების გაზიარება (სასურველია მოხელე წარმოადგენდეს მენეჯმენტის მაღალ რგოლს)
  • კერძო სექტორში (არასამთავრობო და/ან ბიზნესსექტორი) დასაქმებული ადამიანური რესურსების მართვის სამსახურის წარმატებული წარმომადგენლის გამოცდილების გაზიარება

ლექცია 8

  • დასკვნითი შეხვედრა
  • განვლილი მასალის შეჯამება და ანალიზი
  • ტესტირება

ტრენერები

HR Kursi

თეა გაგნიძე