fbpx

Android დეველოპმენტის კურსის აღწერა

Android development hands-on კურსში სტუდენტები შეისწავლიან android აპლიკაციების შექმნას kotlin-ის გამოყენებით, კურსი მოწყობილია ისე რომ სტუდენტებს შეხება ჰქონდეთ რეალურ ანდროიდ დეველოპმენტ სამყაროში არსებულ სამუშაო გარემოსთან, რაც გაუმარტივებს მათ დაიწყონ კარიერა android development-ში.

კურსის დასრულების შემდეგ გეცოდინება:

  • მცირე და საშუალო ზომის აპლიკაციების დამზადება
  • Android studio ში მუშაობა
  • Kotlin ენის ცოდნა
  • აპლიკაციების play store-ზე განთავსება

მენტორი

თორნიკე კაჭკაჭიშვილი

სწავლობდა თავისუფალ უნივერსიტეტში, ESM-ზე, IT Management მიმართულებით.  2017 წლიდან არის Tech ინდუსტრიაში. მისი პირველი სამსახური იყო თიბისის მობაილ ბანკში, სადაც შეხება ჰქონდა აპლიკაციასთან, რომელსაც ნახევარი მილიონი ადამიანი იყენებდა.

ანდროიდ დეველოპმენტით დაინტერესდა 3 წლის წინ და მუშაობა დაიწყო TBC-ის Business mobile bank-ზე, რომელიც პირველი in house მობაილ აპლიკაცია იყო თიბისიში. დღესაც, თიბისის Bussines Mobile Bank-ის Android Developer-ია.

მონაწილეობა მიუღია შემდეგ პროექტებში: Tbc Business და Retail მობაილ ბანკინგის აპლიკაციებზე, სხვადასხვა სტარტაპებზე და ინდივიდუალურ აპლიკაციებზე.

Android დეველოპმენტის კურსის სილაბუსი

Workshop 1 – რა არის  android და რატომ უნდა ვისწავლოთ, kotlin basics

  • Android ის როგორც ოპერატიული სისტემის მიმოხილვა  
  • Kotlin ენის მიმოხილვა უპირატესობები java სთან მიმართებაში
  • ცვლადები var და val + მათემატიკური ოპერაციები
  • Kotlin ცვლადის ტიპები, nullability კოტლინში  
  • კლასები  და ფუნქციები კოტლინში
  • For while loops
  • Control flow if, else, when

Workshop 2 – kotlin-ი უფრო მეტ სიღრმეში

  • OOP კოტლინში და inheritance
  • აბსტრაქტული  ღია კლასები და ინტერფეისები
  • დატა კლასები, ენამები
  • კოლექციები და მათთან მუშაობა, flatmap და map ფუნქციები
  • უფრო მეტი data type ები set, map, hashmap
  • ფუნქციების პარამეტრებად გადაწოდება (lambdas)
  • Extension ფუნქციები , scope ფუნქციები

Workshop – 3 დეველოპმეტ გარემოს მოწყობა, პირველი აპლიკაცია

  • ანდროიდ სტუდიოს დაყენება windows და mac ისთვის
  • პირველი პროექტის შექმნა, პატარა ცვლილების გაკეთება და გაშვება
  • Logcat ის გამოყენება
  • აპლიკაციის ანატომია შემადგენელი ნაწილების მიმოხილვა (Resources, Gradle, manifest) 
  • Activity და მისი სასიცოცხლო ციკლი 
  • Layout ები  და View ები (View binding და მისი გამოყენება) 
  • UI widgets, textview, edit text , მიმოხილვა

Git სისტემის გამოყენება

  • რა არის Version control და რაში ვიყენებთ
  • Git commit , pull , push და სხვა ბრძანებები 
  • ბრენჩების გამოყენება 

Workshop 4 – ყველაფერი UI ს შესახებ

  • Constraint layout და responsive UI ს აწყობა
  • Imageview, checkBox და სხვა დარჩენილი UI  widget ების განხილვა
  • ღილაკები და მათზე ინტერაქციის მოსმენა
  • Vector drawables და სხვა რესურსების დამატება პროექტში
  • Material design ის მიმოხილვა და  მისი გამოყენება

Workshop 5 – სიების ვიზუალიზაცია RecyclerView

  • RecyclerView
  • რაში გვეხმარება ადაპტერები
  • RecyclerView adapter

Workshop 6 – ფრაგმენტები და ნავიგაცია

  • რა არის ფრაგმენტი და რატომ გვინდა მისი გამოყენება
  • ფრაგმენტის სასიცოცხლო ციკლი და მიმართება activity ს ციკლთან თან
  • ავაწყოთ sample აპლიკაცია ფრაგმენტებით 
  • ფრაგმენტებს შორის ნავიგაცია  
  • არგუმენტების გადაწოდება ფრაგმენტებს შორის & parcelables

Workshop 7 – Networking ანდროიდში

  • Android main thread. 
  • რა არის RESTful სერვისები და რატომ გვჭირდება ისინი
  • Kotlin coroutines ზოგადი მიმოხილვა
  • Okhttp და Retrofit ბიბლიოოკეთების მიმოხილვა და მათი გამოყენება
  • ჩვენი პირველი network call ის გაკეთება (permission ები და მათი მოთხოვნა)
  • Gson ბიბლიოთეკის გამოყენება Json თან  სამუშაოდ
  • მონაცემების მიღება და UI ზე ასახვა 
  • Exception handling

Workshop 8 – ლოკალურ მეხსიერებასთან ურთიერთობა

  • რატომ გვჭირდება ლოკალურ მეხსიერებასთან ურთიერთობა
  • Sharedpreferences ის გამოყენება
  • ბაზები და მათი ზოგადი მიმოხილვა
  • Sqlite სინტაქსი და ძირითადი querები
  • Room ბიბლიოთეკის მიმოხილვა და მისი გამოყენება sample აპში

Workshop 9 – აპლიკაციის არქიტექტურა

  • რა არის აპლიკაციის არქიტექტურა და  რატომ  გვჭირდება 
  • MVVM არქიტექტურის მიმოხილვა და რატომ MVVM
  • კონფიგურაციის ცვლილებები ანდროიდში და მათი handling 
  • Viewmodels და Livedata 
  • რეალური აპლიკაციის აწყობა MVVM + retrofit ის გამოყენებით
  • Caching with retrofit + Room 
  • Mvp mvi clean არქიტექტურების მიმოხილვა

Workshop 10 – Intent-ები და BroadCast receiver-ები

  • რა არის Intent-ი და რაში ვიყენებთ 
  • განსხვავება explicit და implicit intent ებს შორის 
  • Activity  ებს შორის ურთიერთობა
  • რა არის broadcast receiverი და რაში ვიყენებთ

Workshop 11 – სერვისები და ნოტიფიკაციები

  • რატომ სერვისები?
  • Foreground და Background სერვისები 
  • მარტივი ნოტიფიკაციის ჩვენება
  • Sample app music player

Workshop 12 – უფრო მეტი UI

  • ფიგმასთან მუშაობა
  • Dialog fragments && bottom sheets , 
  • Popups Toasts, snackbars
  • პროგრესის მაჩვენებლები
  • Viewpager2 და მისი Adapter
  • აპლიკაციის ატვირთვა play store ზე და მისი მიმოხილვა
  • საფინალო პროექტზე მუშაობა